İtalya’ya Taşımacılıkta Kota Düzenlenmesi

YGS Gümrükleme

UND haberine göre İtalya KUKK toplantısında, Türk heyeti ve İtalyan heyeti bir araya geldi ve uzun zaman süren kota krizine son nokta konuldu. Haberi detaylarını yazının devamında bulabilirsiniz.

“Bilindiği üzere, 2008 yılından bu yana hiçbir kota artışı yapılamayan ve ülkemiz taşımacıları için adeta bir kabusa dönen İtalya taşımalarında, Şubat 2015  tarihindeki KUKK toplantısında İtalyan tarafının uzlaşmaz tutumu nedeniyle anlaşma sağlanamamış ve Türk heyeti olarak masadan kalkılmıştı.

İtalya KUKK Toplantısında Nihayet Anlaşma Sağlandı

Derneğimizin yoğun girişimleri ve ilgili Bakanlıklarımızın ısrarlı talepleri doğrultusunda ülkemiz ile İtalya arasındaki KUKK toplantısı 8 Ekim 2015 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirilmiştir.

Söz konusu toplantıda, Türk heyeti iki ülke arasında artan ticaret hacmi ile eşdeğer oranda belge artışı yapılmasını ve Türk taşımacılarına ilave 14.000 adetlik ikili belge tahsisinin yapılmasını talep etmiş ve ülkemiz taşımacılarının İtalya’da karşılaştığı kota sorunlarının kaldırılması hususunu ısrarla savunmuşlardır.

İtalyan heyetinin kota artışından uzak tavırları ve İtalyan taşımacılarının Türkiye’ye yönelik taşıma sayısını yükseltme talepleri, ülkemizin yoğun baskıları sonucunda kırılmış ve her iki ülke, aşağıdaki hükümler doğrultusunda 2016 ve 2017 yılları için anlaşmaya varmıştır. Buna göre, ülkemiz taşımacılarına tahsis edilecek 2016 ve 2017 yıllarına ait kota miktarları;
2016 yılı için;

  • 15.000 adet İkili ve Transit taşımalar için Euro 3 ve üzeri Geçiş Belgesi,
  • 19.000 adet İkili ve Transit taşımalar için Euro 5 ve üzeri Geçiş Belgesi,
  • 6.000 adet Transit Geçiş Belgesi,
  • 5.000 adet Limandan Limana Transit Geçiş Belgesi,
  • 15.000 adet Römork Çektirme Belgesi,
  • 8.000 adet İkili ve Transit taşımalarda İtalyan limanlarına indirilen ve tren ile İtalya topraklarında sevkiyatına devam edecek Türk araç kombinasyonları tarafından kullanılacak geçiş belgeleri,

 

2017 yılı için;

  • 16.000 adet İkili ve Transit taşımalar için Euro 3 ve üzeri Geçiş Belgesi,
  • 19.000 adet İkili ve Transit taşımalar için Euro 5 ve üzeri Geçiş Belgesi,
  • 6.000 adet Transit Geçiş Belgesi,
  • 5.000 adet Limandan Limana Transit Geçiş Belgesi,
  • 15.000 adet Römork Çektirme Belgesi,
  • 8.000 adet İkili ve Transit taşımalarda İtalyan limanlarına indirilen ve tren ile İtalya topraklarında sevkiyatına devam edecek Türk araç kombinasyonları tarafından kullanılacak geçiş belgeleri,

şeklinde belirlenmiş ve 2016 yılı için ilave 3.000 adet, 2017 yılı için ilave 4.000 adet ikili geçiş belge tahsisi sağlanmıştır.

Römork Çektirme operasyonlarındaki 3 adet çektirme operasyonuna karşılık 1 adet Bonus Belge oranının iyileştirilmesine ilişkin ülkemizin ısrarlı talepleri İtalyan makamlar tarafından kabul edilmiş ve söz konusu oran, 2 adet çektirme operasyonuna karşılık 1 adet Bonus Belge verilmesi şeklinde revize edilmiştir.

İlaveten, İtalya’daki leasingli araçların yaşadığı belge sorunlarına çözüm olarak, iki ülke arasında imzalanan protokole “leasingli araç ile yapılan taşımalarda, taşımanın aynı araç ile devam edebilmesi için leasing sözleşmesinin yeminli tercümesinin araç içinde bulundurulması gereklidir” hükmü eklenmiştir.

Toplantıya Türk Heyeti adına Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Sayın Nurhan Tüfekçioğlu, İtalyan Heyeti adına Uluslararası Karayolu Eşya Taşımacılığı Departmanı Genel Müdürü Sayın Massimo Costa başkanlık ederken Derneğimiz heyeti, Yönetim Kurulu İkinci Başkanı İzzet Salah, Başkan Yardımcısı Ali Çiçekli, Yönetim Kurulu Üyesi Nuri Kuyumcu, İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Alper Özel ve İcra Kurulu Üyesi Erman Ereke ve Uzman Kadir Çirkin’den oluşmuştur.

Söz konusu KUKK toplantısında sektörümüzü ısrarlı bir şekilde savunan ve desteklerini esirgemeyerek 7 yıl aradan sonra İtalya ile ülkemiz arasındaki kota miktarının arttırılmasını sağlayan Daire Başkanımız Sayın Nurhan Tüfekçioğlu’na ve Bakanlıklarımızın değerli bürokratlarına Derneğimiz ve sektörümüz adına şükranlarımızı arz ederiz.”

Kaynak: UND